RAZISKAVA

Zakaj vitamini niso učinkoviti?

Četrtek, 22.03.2012 ob 13:47  |  avtor: N. K.  |  komentarji: 0
Prehranski dodatki se zdijo kot odlična bližnjica do popolnega zdravja, vendar pa nedavne raziskave kažejo drugače.

Foto: Arhivo
Foto: Arhivo

S spremljajočimi obljubami za spodbujanje zdravja in preprečevanje kroničnih bolezni se zdi, da prehranski dodatki lahko pozdravijo vse. Potrošniki zato kupujejo vse povprek, kar le diši po »instant vitaminih«. Medtem ko so nekatere študije pokazale pozitivno povezavo med nekaterimi dopolnili in izboljšanim zdravjem, pa je še vedno zelo malo kliničnih dokazov, ki bi dokazali, da so dodatki ključni za odlično zdravje. Nedavne raziskave namreč kažejo, da gre pri veliko kupljenih dodatkov zgolj za izgubo denarja.

Revija Archives of Internal Medicine je objavila študijo, ki razkriva, da multivitamini pri ženskah v postmenopavzi niso ne zmanjšali ne povečali tveganja za nastanek srčno-žilnih bolezni in raka. Tudi druga raziskava, v kateri je sodelovalo 35.000 moških, ni pokazala nobene povezave med vitaminom E in dodatki selena ter med preprečevanjem raka na prostati. Vodilni avtor multivitaminske študije dr. Marian L. Neuhouser je povedal, da so bili sadje, zelenjava in polnovredna zrna direktno povezana z dobrim zdravjem in preprečevanjem raka ter srčno-žilnih bolezni, medtem ko to ne pomeni, da so imeli dodatki, narejeni iz omenjenih živil, enake pozitivne učinke. Znanstveniki še niso prepričani, zakaj študije ne reflektirajo tistega, kar smo od nekdaj imeli za dejstvo – da so namreč prehranski dodatki bistvenega pomena za zdravje. Eden od razlogov je, da je zelo težko ločiti vzrok od učinka. Zdravi ljudje ponavadi radi jemljejo vitamine, vendar pa to ne dokazuje dokončne povezave med dodatki in optimalnim zdravjem.

Kaj telo resnično potrebuje?
Da lahko pravilno funkcionira, telo na dan potrebuje 13 vitaminov in 15 mineralov. Med potrebnimi vitamini so B6, ki ohranja možganske funkcije, biotin, ki je nujen za metabolizem, in A, ki je bistvenega pomena za ohranitev zdravih zob in kosti. Pomanjkanje katerega koli od 13 vitaminov lahko povzroči vrsto zdravstvenih problemov, vključno z depresijo, anemijo in zmanjšano odpornostjo. Povprečni jedec, ki ima na krožniku večinoma sadje, zelenjavo in polnovredna živila, bi moral izpolnjevati dnevne priporočene količine vnosa vitaminov. Tudi preskočitev zelenjave en dan in sadja naslednji dan ne bo škodljivo vplivalo na vaše zdravje, seveda dokler to ne postane kronična navada. A pozor! Otroci, nosečnice, doječe matere in starejši ljudje pa so lahko na pomanjkanje vitaminov zelo občutljivi.

Prehranska dopolnila le skupaj z zdravo hrano!
So torej prehranski dodatki sploh koristni? Znanstveniki opozarjajo, da nobena raziskava nima končnega odgovora. Zato ponujajo rešitev, da z dodatki ne zamenjujemo pravega sadja in ostalih koristnih jedi, ampak jih res uporabljamo kot nam pove že njihovo ime – kot dodatke k tem živilom in ne nadomestilo zanje. Predvsem pa naj dopolnila in vitamini ne presegajo priporočene količine dnevnega vnosa.
Deli z ostalimi na Facebook-u

VAŠI KOMENTARJI

komentarji: 0  |  oddaj svoj komentar

Ime: *
Vsebina: *
Prepiši kodo: *(upoštevajte velike in male črke)